Friday, December 9, 2011

Service kereta jalan kaki

Sempena nak balik kampung minggu depan kan, cekpen kata better gi service keta dulu. Maklumle balik kang dia tak ikut, so kenalah make sure everything in order. So malam tadi pergi cari kat mana service center ni sbb dah pindah from dekat2 dgn tol ke usj ke somewhere nearby rumah kitorang. Memang dekat sangat la, kejap je malam td cari dah jumpa. So pepagi tadi 7.30 aku dah tercongok kat sini ambik no. Pukul 8 camtu dah siap register semua, then bila SA tu kata siap dlm kol 12, malas le aku nak tunggu kan. So aku pun balik le jalan kaki.

Malam tadi cekpen ada le wat lawak suh aku pakai track suit je, so kalau nak balik boleh jogging. Pehtu aku takdelah nak bertracksuit, rasa mcm kelako le pulak. Sekali mmg nak kena jalan jugakkan, lantaklah so jalan je lah takyah jogging2. Nak balik rumah naik bukit, mmg semput le, walopon ketiak tak sempat berpeluh pun.
Banglo atas bukit.......bukan banglo aku. Tahap dewa2 je duduk sini, hehe. Sbb kedudukan paling tinggi, banglo ni punya toilet macam ala2 takde roof,sbb pakai cermin see through je. Hah burung2 bolehlah tgk jenguk2 sapa mandi.


Dah 2,3 minit jalan tu baru aku terpikir nak kira berapa masa aku ambik utk sampai rumah. Dalam pada tak jauh ni dekat setengah jam jugak le. Stop watch ni aku start after 2,3 minit so approx 25 minit gak le aku menapak tadi. Sayang lemak2 yg aku ternak ni, terbakor berapa byk le agaknya.

Pastuh lepas breakfast aku check balik berapa jauh exactly aku 'tereksesais'. 2.2km rupanya. Kalau naik keta dalam 4 minit, at about 40km/h average speed.

Kalau ikut apps ni, jalan kaki ambik masa 27minit, where in actual mmg lebih kurang le. Itu speed jalan kaki aku dlm 4.5km/h.
Sekian , lecture on how to calculate your walking speed.
=P
.

No comments:

Post a Comment