Thursday, December 8, 2011

Kenwood BM260 Trial

Alkisahnya, cekpen me-redeeem point sitibank sebelum raya haji aritu. Lepas tu raya haji tu masing2 lupa menda ni. Tetiba ada van citylink express benti depan rumah (dlm seminggu lepas raya haji gitu), dan dan cekpen pandang aku tanya kot aku ada beli apa2 ke. Haish mentang2 le kitew nie reti soping online, hah terus syakwasangka, walhal dah dekat setahun tau puasa soping2 online ni (eh...ye ke?).

Anyway cekpen suruh aku pilih nak redeem apa barang kan, so aku suh dia ambik bread maker nih. Ye lah saje gedik nak makan roti panas lembut gebu kan, kata otometik, so aku assume ketidakteror-an aku dlm hal2 masak gini akan dimudahkan dgn mesin ni. Tapi aku silap ngeh ngeh ngeh. Tak semudah itu yoww. Yg gambar atas ni dah kali kedua. Setelah dekat sebulan kot BM ni tertonggok kat dapur last2 hari selasa baru ni aku menerai. Yang pertama adalah ke tong sampah stret. Bantat, keras macam batu. Semalam buat kali kedua. Tidak bantat, tetapi luarnya adalah kerasss amat, then dalam tu rasa macam apam. Bila sejuk takdelah keras sangat but dalam tu still tak gebus.

Mungkin sebab tak pakai tepung roti kot, sbb aku tibai je tepung putih biasa yg tulis utk buat kuih2 kat tepi kotak tu . Takpe, kena cuba lagi, usaha tangga kejayaan hehe. Aku ingatkan senang le sbb baca blog2 lain memasing roti keluar kebabom jek pakai BM ni, rupa-rupanya silap daaa hahaha.



No comments:

Post a Comment