Tuesday, December 6, 2011

Back to school checklist

Haa dah baper byk korang tick? Setel dah semua? Aku ada yg belum mcm buku sekolah dgn yuran. Sunday baru ni dah beli kasut ngan beg kat JJ. Tadi beli baju bajan kat Tesco. Beli jenama signature tesco je, sebab murah then tahan jugak.
Awish last year aku belikan baju, seluar dgn baju melayu kafa kat tesco, kena berus hari2 ok je. Takde koyak. Kasut murah tesco $5.90 ada saiz mina so td beli sepasang utk testing baper bulan tahan. Tak penah try. So far cap bata, asadi, diadora tahan 6 bulan.

So this year utk baju bajan mina pun beli kat tesco kecuali kain dgn tudung Kafa. Kain tu beli kat kompleks ijo puchong perdana $14 je, kat tesco $25 selai. Tudung ada oning $10, takde oning satu layer $4.50. Anak tudung serkup $5 dpt 3 lai.

Kedai buku sekolah start meniaga 8/12, maknanya khamis ni le aku terjah. Takmo tunggu januari, jenuh beratur kang. Kafa n real kids sarah pun kena setel minggu ni. So blh balik kampung berjimba dgn tenang hehe.



4 comments:

  1. saya tak beli apa pun lagi, asik bertangguh aje nak pegi. saya pun beli kat tesco gak

    ReplyDelete
  2. last minit kang ramai then byk saiz takde le.

    ReplyDelete
  3. tengkiu kerana mengingatkan aku kena amek list of books yg kena beli kat bookshop sekolah.

    baju bajan dah beli... mana yg elok lagi aku recycle jer taun depan.
    Sekolah agama pun tak daftar lagi ... uhuk... dah la standard 1 cicir..

    ReplyDelete
  4. sek budak2 ni tadi,buku kerja takde lagi ,cuma dapat buku tulis je. Kena la dtg lagi bila dah ada stok. lepas tu gi kafa nak daftar mina, dah tutup pendaftaran, pelik pulak aku. Masa awish dulu boleh pulak daftar bulan 12.

    ReplyDelete