Monday, December 5, 2011

Its a loooong day

So the cvc tube decided to give way semalam. Lepas sarah mandi around 7++, dia terjah bilik cari aku. Aku yg memula nyorok saje nak main2, terus terpanik bila dia cakap 'got darah'. Tengok2 kat tiub luar badan bocor. Kurang sikit panik. So balut dgn micropore tape je sbb darah keluar bila tiub bend kat area yg ada kesan toreh pisau dulu. Balut biar takde bending.

Memang nurse kat ward tertoreh sikit masa nak bukak suture tu after few weeks of installation. Aku tau kewujudan 'toreh' tu tp all the while takde apa so aku takdelah komplen. Kira bertuah jugak le dapat bertahan lama, if koyak terus time kimo still on going, tak ke satu hal nak pasang balik. Mau nurse tu kena bg show cause letter kan.

So seharianlah kat sdmc hari ni. Cekpen pun terbabit sama dtg bg support sbb Mina yg nangis2 nak ikut, kenkonon promise bagai ikut cakap
aku tu dah mungkir janji. Macam2 lah jadinya. Kalau cekpen x dtg mmg puasa berjemaah le sampai petang.

Ni sarah demam. Demam terkejut penangan ketamine kot. Dapat pujuk dia minum bakterim. Hopefully kebah le cepat. Ni pun dah turun 37.7degC from 39.6 degC tadi. Dah buang air kecik sekali. Hopefully mlm ni dia buang lg so that sisa2 drugs tu cecepat keluar dr sistem.

No comments:

Post a Comment