Wednesday, November 18, 2009

Ye ke?

Maid baru jek cakap dia nye gaji ada lagi sebulan lom bayar.
Biar betul ko jah.

Malas aku nak ingat. Aku tunjuk akaun yg mmg cuma start bulan 9 baru ni. Duit bulan 9 ngan 10 dia dah amik.
Bulan 8 aku bg cash sbb cekpen tak sempat2 nak bukak account dia.

Boleh dia kata aku lom bg bulan seploh punya.

Heiii malas haku nak ingat balik weh.

Aku sound tepat jek...dulu aku dah suh wat akaun bank ko takmo.
Ari tu ada ura2 takleh renew permit kalau takde akaun. Aku guna alasan tu barulah ko agree nak bukak. Skrg baru padan muka ko ngan aku skali.

Mana ko nak ingat duit tu gi mana? Aku dah bayor lom? Camno???

Yg pasti aku nye expenses wajib tiap bulan gaji maid tu yg di dahulukan.

Mustahil aku tak bayor lg!

Nyampah!




9 comments:

  1. huhuhu..pasni Ct sediakan payment voucher :D

    ReplyDelete
  2. Has - pasni bg resit kat dia and print copy statement online banking. Hari tu dah tunjuk copy statement tu tp tah mana2 pegi nya.

    Ingat nak bg bonus cos i bawak balik kg lama baru ni and dia kena wat byk kerja. Rasa terbantut dah..

    ReplyDelete
  3. Isskk...macam2 problem kalau ada maid yer...

    ReplyDelete
  4. Ct..dorang ni u kene careful bab2 duit tau..ngade2 kan..kite yg pening...

    ReplyDelete
  5. hai.. salam kenal...
    kite exchange blog bleh...

    about the sand art tu u buat sewa ek?

    ReplyDelete
  6. ha ah bg resit n simpan 1 copy ;)
    tkde la dia claim tk bayar gaji lg..
    i punya maid dulu pun sungguh susah nk suh dia bukak ac bank..naper ye depa nih?

    ReplyDelete
  7. eynda - lumrah maid. jarang problemless ;P.

    ReplyDelete
  8. gorjesmum - yep. but diskas gak ngan hubby nak wat camne. Hubby said...bg je la. Kalau dia taknak balik sini lg, mmg takde rezeki la.
    Hubby kalau boleh nak ensure dia balik sini balik sbb susah nak carik maid yg ok. Maid i ni dlm kategori ok...takde la excellent.

    ReplyDelete
  9. Diana - salam kenal jugak. Yes sand art tu for rental.

    ReplyDelete