Friday, January 7, 2011

Tak suka mak membebel?!

Sinonim kan...bebel---->pompuan---->macam nenek....heheh.

Well, bukan aku yg kuat bebel tapi mak aku. Dari kecik2 lagi aku kena tahan telinga ...tapi selalu yg kena bebel akak2 aku lah. Aku kan anak bongsu...so kureng sikit =P.

Since after mid Dec aritu mak aku duduk kat umah aku ni. Mak dah tak duduk kampung since raya seminggu last year. Lepas kena mild stroke tu dia bawak diri dia gi berurut dan berubat cara tradisional kat KotaTinggi, umah kakak sulung aku. Dah mak takde kat kampung aku jadi serba salah nak balik, sebab nak gi Kota Tinggi dgn bebudak ni aje macam very risky.

Alih-alih kakak aku bawak mak ke Klang, so senang le kan sebab dekat...tapi sian jugak kat anak-anak aku yg sibuk nak balik kampung tak dapat time cuti sekolah aritu. Takpelah ...panjang umur sok, balik le kita ye.

Since mak aku siang2 home alone kat Klang tu, so aku ajak dia duduk ngan aku. At least aku most of the time kat umah. Kalau keluar pun kejap2 je. Mula-mula takut jugak mak tak serasi. Sebab last year, few months lepas bapak passed away tu, dia tak suka duduk sini. But this time, mak macam ok, makan selera, tido lena...takde takut2 ke hapa. So aku assume dia ok le tu.

Lagi satu petanda dia ok , dia membebel...hahaha :D.

Awish la yg salu kena bebel sebab salu buat mina ngan sarah menangis. Lagi satu mak akan tanya dia dah sembahyang ke belum semua tu.

Hahaha teringat zaman rebellious dulu, kalu mak tanya jek aku dah sembahnyang ke belum..memang hangin satu badan le...panas betul soklan tu. Cukup buat aku bengang gila.

Tapi sekarang aku bersyukur, sebab bila mak bebel2 kat darwish, aku pun jadi kuat semangat jugak nak push darwish utk sembahyang. Kalu tak aku tak larat nak bebel2, suh dia sembahyang dan bergerak tangkas everyday sebab jadual dia yg pack tetiap hari kan. Letih tau membebel...hati rasa bengkek je kalau membebel...tu yg aku tak suka tu.

Tapi since mak take over tugas membebel ni..senang sikit hidup aku skang =P.

Lagi satu, kalau aku kuar nak beli barang ke, run some errand ke, dah takyah risau tinggal bebudak ni kat umah. Mak akan jadi reporter bagitau apa derang buat...hihihi.

Cuma Sarah je lah yg aku tak berani tinggalkan, takut dia 'amuk' habis lah maktok panik karang.



No comments:

Post a Comment