Thursday, January 20, 2011

Pemulihan kaki merekah

Kebelakangan ini, kaki ku dah start merekah-rekah semula.
Bukan pertama kali, dah beberapa kali sebenarnya. Bila dah berumurselalu berdiri , bergerak dalam rumah tak pakai selipar memang senang nak jadi.
Tapi merekah takdelah seteruk macam gambar hiasan atas ni.Sikit2 je tapi nampak le jugak dan rasa kasar2. Bila berjalan kat lantai tak beralas rasa ngilu je.

Teringin gak nak pergi belai kaki kat spa macam gambar atas ni tapi bila masa pulak nak pergi kan. Dgn sarah tak sihat...nak tinggalkan kat siapa? Forget it lah.

So macam biasa buat sesi pemulihan kat rumah. Masih setia dengan produk kat atas ni "foot smooth shower scrub". Dah 2 tahun pakai, belum habis lagi. Pakai bila kaki merekah je, so bila dah ok, tak pakai lah, tu yg boleh bertahan lama. Masa mandi , aku scrub kaki aku tu pakai scholl ni, biar lama sikit.
Agak-agak dah lama sikit aku perap kaki dgn scrub scholl tu, aku tenyeh dengan stone exfoliater ni. Aku akan buat dalam 3, 4 hari je, lepas tu konfem rekahan tu dah hilang.

Tadi aku perasan buku lali aku sebelah kanan lagi hitam dari yg belah kiri. So aku gosok dengan stone exfoliater tu. Kat kulit yg hitam tu ,macam kulit mati tg tebal sangat, tak rasa apa2 pun aku dok tenyeh dgn batu tu.
Lepas mandi aku baru rasa pedih yg amat sangat. Rupanya terlebih tenyeh kat area yg tak hitam..melecet laaaa...adehhh
Lepas ni bila duduk nak elakkan dari tindih kaki kanan. Aku rasa sebab tu kulit bukulali tu mati dan menebal...kematu sbb terindih hari-hari. Aku ni suka duduk lipat kaki. Bad habit!



No comments:

Post a Comment