Tuesday, September 28, 2010

Puding roti serat berkaramel

Cekpen takde selera nak start balik makan roti wholemeal selepas puasa/ raya. Jadi roti tu tak dimakan dan hampir tamat tempoh. Untuk elak pembaziran maka i buatkan puding roti. Macam biasa kerja senang ni bagi anak-anak buat. Seronok derang dapat mess up mama nye kitchen.
Lepas anak2 masukkan dalam bekas ni, i letak sedikit karamel. Selalu orang buat letak kat bawah loyang kan, tapi i letak kat atas sbb nanti bukan nak terbalikkan pun, boleh terus guna sudu dan makan direct dari bekas ni, senang tak payah nak potong2.

Tuan tanah takde steamer...kuali pun boleh.


Bila dah siap macam ni rupa dia. Rasa sedap je walopon roti berserat...mungkin sedikit pelik sbb ada texture serat tu so mcm kasar sikit.
Kalau nak cuba boleh guna resepi kat sini




4 comments:

  1. ada lebih.. bg ina skit.. muahahah

    ReplyDelete
  2. ada 2 ketul lagi..meh le singgah hehe..

    ReplyDelete
  3. yang, senanglah .. xyah bakar ek .. tq nnt nak buat la.. daaa..

    ReplyDelete
  4. lana - ha tak yah bakar..senang steam je.

    ReplyDelete