Monday, May 23, 2011

Baru nak bersenang

Sarah dah ok sikit..takdelah cirit teruk sangat. So pagi tadi setelkan hal2 kedai, balik masak semua n suap sarah brunch terus.


Pastu sms tenant utk remind dia to bank-in rental n utilities bill. Tetiba dia reply cakap nak jumpa..adeh. Takkan dah give-up baru 2 bulan bisnes?


Letih le kalau dia nak keluar, kena cari tenant baru pastu buat aggreement baru...dah le aku manjang duduk spital. Cabaran betul lah..aku dah usaha nak bersabar dgn keadaan sekarang ni, so kalau boleh taknak lah ada masalah tambahan. Tak sanggup dah rasa nak tambah pening penat semua ni.


2,3 bulan lepas aku nyaris nak letgo je laundry ni sbb pening nak uruskan logistik bebudak ni dgn sarah kat spital. Tapi rezeki time tu, dapat tenant tu cepat so aku hold dulu. Infact ada buyer dah pun and aku bgtau orang tu aku tak jadi jual. Kalau tenant ni keluar mmg menyesal le aku....haih.


Dah le pekerja aka maid ni nak balik cuti sebulan raya ni...aduii pening lagi. Kalau dah takde urusan hospital takpe gak....ni kalau still kena follow up tetiap bulan, pastu takde replacement worker...masaklah aku.






No comments:

Post a Comment