Tuesday, January 6, 2009

Antique!

Balik kg (Tampin) masa 1st Jan 09. Kat kampung week b4 that derang kemas peran (loteng). So byk barang2 zaman dulu yg di punggah turun.

Ada koleksi barang dapur mak yg cantik2..tp agak kusam le.

Paling suka piring ni. Tengok detail design tu. Kaler bunga2 tu hand painted.
Yg ni ada sekeping je. Sekarang berada di tangan Ateh.
From Antique


Mangkuk biru ni ada banyak. Rupa-rupanye satu kuarga hanya boleh amik 3 ketul je ye. Aku tanya mak, dia cakap amik le semer..ku jawab takpelah 6 jek. Sampai umah Ateh, ateh ckp sorang 3 je lah..aiyakkk terlebih sudah. So bg 3 kat Ateh.
From Antique


Ada satu lagi design mangkuk biru ni..ada mcm tulisan cina sket. Ni aku tak amik le.
From Antique


Ni kaler pink pun comel. Ada satu jek...still kat kg lagi.
From Antique


Mangkuk retak seribu ngan piring cawan. Cawannye enggak ada. Masih ada kat kg. Ni pun aku tak amik.
From Antique


Dua piring ni aku amik. Ada satu je setiap design. Kalu ada org lain berkenan and nak sila bgtau. Nanti saya antar balik kat kg.
From Antique
From Antique

No comments:

Post a Comment