Friday, August 21, 2009

Takaful Malaysia Tak Bagus??

Dulu aku mmg takde lah simply dengar orang cakap or percaya bila orang kata tak bagus.
Sekarang aku percaya 300%.

Selepas pengalaman yg sangat menyeronokkan mcm gampang ni...pegi mam*** lah.

Bank pun sama je tahap gampang derang. Kad aku dah cancel dah pun TAPI kalau Takaful still debitkan kat akaun kredit kad aku tu derang still akan masukkan dlm statement....DLM STATEMENT KREDIT KAD YG AKU DAH CANCEL>>>YG ORANG AMBANK TU SENDIRI DAH TOLONG GUNTINGKAN TU!!!!

Tak ke macam &^%$#@#@....

Aku mmg nak maki puas2 hari ni.....kalau boleh aku nak stop le penyakit maki2 ni...aku tak biasalah...

Astaghfirullahhhhhhhhalazimmmmm!!!!!!!!





3 comments:

  1. sabar babe sabar..hehhehe

    nways...

    Mr.Doc & I wish U & Family Salam Ramadhan Al-Mubarak...

    semoga Ramadhan kali ini memberi seribu keberkatan :D

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..nak cakap camna aa? Org tgh marah..bg aku masa maki tu mmg puas tp lps tu feel bersalah tu lagi hebat pasal kita tak kenal org tu..lagi2 kalau melibatkan ramai org kan? Satu2 nak jumpa tuh..:) Anyway this is your blog sukahatilah kan?

    Sekarang ni memang byk jenis insurans Takaful. Apa yg aku tahu ada satu je Takaful yg bagus, memenuhi syarak dan memang ikhlas dlm buat kerja insya Allah..TAKAFUL IKHLAS. Byk kali gak kami berurusan ngan Takaful Ikhlas ni ( byk kali tukar keta )..ok je..

    Tak pe lah Along, adalah hikmahnya tuh..ceh macam pandai2 je aku..Selamat berpuasa, semoga bulan ni dipenuhi dgn amal2 bermanfaat ( doa utk aku jugak lah tuh...ni tgh macam2 projek nak buat ni..)

    ReplyDelete
  3. L.Verde - Ari tu je marah...ni dah cool down. Maklumle puasa hehe. Wish u n mr doc too.

    Chot - Actually masa call tu takdelah along maki mcm apa yg along tulis ni. Tp mmg along kena bertegas (dlm hati mmg maki tak hengat le)dgn suara yg tinggi, kalau tak jgn harap derang nak call balik.

    Masa pergi kat counter tu pun mmg along bertegas taknak balik selagi diorang tak setelkan cancellation kredit kad tu hari tu jugak.

    Sbb walaupun kita kena kesian kat diorang sbb diorang tu pun bekerja mcm kita tp ada tahap yg boleh di terima.

    Bila kerja yg melibatkan customer service ni cabaran lebih tinggi. Kepantasan diorang siapkan kerja adalah salah satu ukuran (KPI) pencapaian organisasi atau syarikat tu.

    Bila tempoh sesuatu proses tak ada standard yg ditetapkan ini lah yg terjadi. Takde dateline yg derang boleh bg kat kita. Kita pulak mcm hapa terpaksa follow up tiap2 minggu. Jgn mimpi lah derang nak call balik. Ada masalah pun tak bgtau.

    Kalau along tak call pasal Julai derang charge my kredit kad tu, derang tak bgtau pun yg along kena isi borang cancellation.

    Masa surrender polisi, along siap tanya ada apa2 lg tak saya kena buat, derang cakap takde. Tunggu je nnt derang hantar cheque.

    Lepas tu dah isi form cancellation kredit kad tu pun, derang still charge in Ogos. Kat situ dah boleh nampak sistem breakdown yg teruk kan. The system should be able to process any termination or cancellation immediately even though manually done (human operator).

    Along at the same time buat cancellation for my maxis bill dan Yayasan Budimas jugak. They can do the cancellation via phone call je tau. Itu baru lah effision.

    For me its totally a system that is not properly establish. Takde standard utk semua proses yg terlibat. Regardless its a computerised or manual system, the design should be fool proof of all this nonsense. Its a common practise everywhere.

    And along tak feel guilty because I did not 'maki' derang in front of their face. I just make them clear why I'm really upset and stand on it.

    Panjang aku meluahkan perasaan ni..mcm entry baru pulak ekekeke..

    ReplyDelete